Subsidie Services

Profiteer optimaal van werkgeversvoordelen

Als werkgever ben je niet altijd op de hoogte van alle mogelijke regelingen en subsidies die er bestaan voor jouw organisatie. De overheid onderscheidt op dit moment al meer dan 180 situaties waarbij organisaties aanspraak kunnen maken op extra vergoedingen. En deze regelingen wijzigen continu. Op de HR-afdeling is hier niet altijd genoeg zicht op. Met subsidie services weet je precies welke premies je kan terugvorderen en welke subsidies je alsnog kunt aanvragen.

Neem contact op

Subsidie services van Visma | YouServe
Alles over personeelssubsidies en tegemoetkomingen

Whitepaper: Alles over personeelssubsidies en tegemoetkomingen

Subsidies zijn er in alle soorten en maten. Wil je weten welke personeelssubsidies er zijn en waar, hoe en wanneer je deze kunt aanvragen? Download dan snel de whitepaper voor een overzicht van de belangrijkste subsidieregelingen!

Alles over personeelssubsidies

Stappenplan voor het terugvorderen van teveel afgedragen premies en onbenutte subsidies

 

Stap 1

Data verzamelen

Een consultant verzamelt alle benodigde data van jouw salarisadministratie inclusief betaalde premies en ontvangen subsidies.

Stap 2 

Data analyse

De innovatieve B.I.G. (Business Intelligence Genius) software leest en analyseert de data, waaruit snel blijkt op welke regelingen en werkgevers voordelen jouw organisatie recht heeft. De software kijkt tot 5 jaar terug naar alle teveel afgedragen sociale premies en onbenutte subsidies.

Stap 3

Cases uitwerken

De B.I.G. Analyse stelt vast welke premiepercentages er zijn gebruikt voor de loonaangifte en of je recht hebt op subsidies en/of fiscaal voordeel. De gevonden ‘cases’ werken we verder uit door informatie uit te vragen bij het UWV, de Belastingdienst, gemeentes en RVO.

Stap 4

Uitbetaling premies

Heb je recht op premievoordeel? Dan worden de benodigde correcties doorgevoerd in je salarispakket en uitbetaald door de Belastingdienst.

Wat is er nodig voor de analyse?

Inzicht in jouw administratie en gegevens. Maar ook toestemming om instanties en (ex-) werknemers te benaderen. En een beetje geduld. Het gehele proces duurt gemiddeld 6 maanden.

Approval.png

No cure no pay

Subside Service werkt op basis van ‘no cure no pay’. Vinden wij geen besparingen, dan betaal je dus ook niets. Maar in de praktijk vinden we bijna bij elke organisatie wel een regeling of subsidie. Uit de statistieken van de afgelopen 5 jaar is gebleken dat organisaties met meer dan 100 medewerkers, 97% slagingskans hebben om gelden terug te vorderen.
De gemiddelde besparingen variëren tussen 10.000 en 100.000 euro over de afgelopen 5 jaar.

Encryption.png

Privacy en zorgvuldigheid gewaarborgd

Het gehele proces voldoet aan alle wetten en regelgeving op het gebied van de verwerking van persoonsgegevens. De ingezette maatregelen zijn onafhankelijk geaudit en gecertificeerd conform de eisen van NEN-ISO/IEC 27001: 2017. De gebruikte gegevens worden tijdens het onderzoek beveiligd opgeslagen en na afloop permanent verwijderd.

Innovation.png

Benut ieder voordeel niet alleen nu, maar ook in de toekomst

Zorg dat je altijd optimaal gebruikmaakt van geldende werkgevers voordelen. Naast een eenmalige scan adviseren wij om je HR-administratie periodiek te laten scannen. Als je hiervoor kiest, krijg je een vaste consultant toegewezen die je ondersteunt. Zijn er veranderingen in de sociale wet- en regelgeving? Jouw consultant is op de hoogte en zorgt ervoor dat alle mogelijkheden optimaal worden benut.

De voordelen op een rij:

  • Complexe sociale wetgeving wordt werkbaar
  • Hoge slagingskans op aanzienlijke besparingen van premies en het krijgen van subsidies
  • No cure, no pay
  • Een persoonlijk consultant helpt je in het gehele proces
  • Privacy en beveiliging gegevens gewaarborgd

Partnership

Deze dienst is mogelijk door de nauwe samenwerking met onze partner Value2U. Lees meer over deze samenwerking of bekijk de video.

Meer weten?

Heb je een vraag of wil je meer weten over subsidie services? Neem vrijblijvend contact met ons op en we gaan graag met je in gesprek.
.

Contact